ДЭЭД БОЛОВСРОЛЫН БАЙГУУЛЛАГЫН САЙН ЗАСАГЛАЛЫГ ЧАНАРЫН МЕНЕЖМЕНТИЙН ТОГТОЛЦООНЫ ISO 21001:2018 СТАНДАРТАД ТУЛГУУРЛАН ХЭРЭГЖҮҮЛЭХ НЬ
DOI :
https://doi.org/10.56380/mjer.v29.2.5Түлхүүр үгс :
сайн засаглал, чанарын менежментийн тогтолцоо, дээд боловсрол, ISO 21001: 2018Хураангуй
Орчин цагт бараг бүх салбарт тулгарч буй өрсөлдөөн нь боловсролын байгууллагуудад ч мөн хүчтэй нөлөөлж байна. Боловсролын байгууллагуудын хоорондох өрсөлдөөн чанараараа тодорхойлогддог бөгөөд энэ нь суралцагч, үйлчлүүлэгчдээс тавигдах шалгуур болдог. Боловсрол бол хүн бүрийн үндсэн хэрэгцээ төдийгүй нийгмийг сайн сайхан ирээдүйд хөтлөх гол хүч тул улс орны хөгжил нь боловсролын чанараас нь хамаарч байдаг. Дээд боловсролын байгууллагууд өндөр чанарыг бий болгохын тулд сайн засаглалын зарчмуудыг хэрэгжүүлж, ажил олгогч, суралцагчийн хэрэгцээ шаардлагад анхаарч, тэдний сэтгэл ханамжийг дээшлүүлэн, тасралтгүй сайжруулалтыг хийсээр байна. Олон улсын стандартчилалын байгууллагаас гаргадаг менежментийн тогтолцооны стандартууд нь байгууллагын засаглалыг дээшлүүлэхэд ашиглаж болох чанарын хэрэгсэл болох боломжтой юм. Энэ судалгаа нь дээд боловсролын байгууллагын сайн засаглалыг “боловсролын байгууллагын чанарын менежментийн тогтолцооны ISO 21001:2018” стандартад тулгуурлан хэрэгжүүлэх боломжийг судлан тодорхойлох зорилготой юм. Боловсролын байгууллага бүр өрсөлдөх чадвараа дээшлүүлэхийн тулд өндөр чанартай боловсролын үйлчилгээ үзүүлж, олон улсын сайн туршлага бүхий стандартыг нэвтрүүлж, сайн засаглалыг хөгжүүлэх боломжтой юм.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
UN.ESCAP, What is good governance?, Macroeconomic Policy and Financing for Development, (2009). pp 1-3. doi: https://unescap.org/resources/what-good-governance/
Mustafa Kayyali, Arti Khosla (2021), International Journal of Applied Science and Engineering -Globalization and Internationalization: ISO 21001 as a Trigger and Prime Key for Quality Assurance of Higher Education Institutions. ISSN 2321-0745 (Print), ISSN 2322-0465 (Online), Volume 9, Issue 1. doi: https://ndpublisher.in/admin/issues/IJASEv9n1g.pdf/ DOI: https://doi.org/10.30954/2322-0465.1.2021.7
Luluk Indarti, Akmal Mundiri, Al-Tanzim (2021): Jurnal Manajemen Pendidikan Islam - GOOD GOVERNANCE UNIVERSITY; STRATEGIC MANAGEMENT APPLICATION BASED ON ISO 21001: 2018. ISSN 2549-3663 (Print), ISSN 2549-5720 (Online), Volume 5. doi: https://risbang.unuja.ac.id/media/arsip/berkas_penelitian/44_FXjOAPw.pdf/
Hénard, Fabrice; Mitterle, Alexander (2020). Governance and quality guidelines in Higher Education. doi: https://etico.iiep.unesco.org/sites/default/files/2018-05/46064461.pdf
Wynleigh International Certification Services (2024). “ISO стандартууд ба компанийн засаглалын үүрэг” нийтлэл. https://www.wynleigh.com/quality-management/iso-9001-3/iso-compliance-the-role-of-iso-standards-and-corporate-governance/#:~:text=ISO%20standards%20also%20assist%20with,and%20sustainability%20within%20an%20organisation
Educational organizations — Management systems for educational organizations — Requirements with guidance for use (2018). ISO 21001:2018. doi: https://www.iso.org/ru/standard/66266.html//
V Mallika Vedantham, JD Sarswathi (2016). Good Governance in Higher Education. International journal of Management (IJM), ISSN 0976- 6502 (Print), ISSN 0976- 6510 (Online), Volume 7, Issue 2, pp. 443-448 ©IAEME Publication. doi: https://www.slideshare.net/iaeme/good-governance-in-higher-education/