Тэмдэглэлд суурилсан хичээлийн шинжилгээний аргаар их сургуулийн семинарын хичээлийг шинжилсэн үр дүн
:
https://doi.org/10.56380/:
Тэмдэглэлд суурилсан хичээлийн шинжилгээ , Багшийн асуулт, Хичээлийн тэмдэглэлХураангуй
Боловсролын чанарыг сайжруулах асуудал нь ээлжит хичээлийн чанарыг сайжруулахтай шууд холбогдоно. Манайд хичээлийн судалгааг их сургуулийн түвшинд хэрэгжүүлсэн туршлага бага байдаг. Иймд бид тэмдэглэлд суурилсан хичээлийн шинжилгээний арга зүй ашиглан их сургуулийн семинарын хичээлд шинжилгээ хийж, үр дүнг нь тооцох зорилго бүхий судалгаа хийлээ. Судалгаанд нэгдүгээр ангийн байгалийн ухааны семинарын хичээлийг сонгон авч, хичээлийн тэмдэглэл хийж, уг тэмдэглэлээс багшийн асуулт болон хэлэлцүүлэг явуулах арга зүйг сайжруулах талаар зөвлөлдөж, дараагийн хичээлд уг зөвлөгөөг тусган сайжруулсан. Хоёр дахь хичээлд дахин бичлэг хийж, тэмдэглэл болгон хөрвүүлж, өмнөх хичээлтэй харьцуулсан үр дүнг энэхүү өгүүллээр танилцуулна. Эхний болон хоёр дахь хичээлийн харьцуулсан шинжилгээнээс багшийн хэлсэн үгийн тоо буурсан, асуултын чанар сайжирсан, түлхүүр үгийн хуримтлагдсан давтамж ихэссэн зэрэг эерэг үзүүлэлтүүд гарсан байна. Энэхүү шинжилгээ нь тэмдэглэлд суурилсан хичээлийн шинжилгээний аргыг багш бэлтгэх сургалтад хэрэглэсэн, багш бэлтгэх сургуулийн семинарын хичээл дэх багш сурагчийн харилцаанд шинжилгээ хийж, багшийн арга зүйг сайжруулах боломж олгож байгаагаараа судалгааны болон практик ач холбогдолтой байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Ариунжаргал. Л, Ш. Ё. (2021). Хичээлийн судалгааны TBLA арга зүйн онол хэрэглээ. УБ: МУБИС-ийн хэвлэлийн цех.
Жадамба.Б., Ганбаатар.Т, Гэрэлтуяа.Ц. (2022). Тэмдэглэлд суурилсан дүн шинжилгээ хийх нэгэн хувилбар, хэрэглээ (ЕБ-ын математикийн хичээлийн жишээн дээр). Математик, Байгалийн Ухаан Эрдэм Шинжилгээний Сэтгүүл 8/2022, 51-60х.
Лувсандорж.Ц. (2017). Их сургуулийн хичээлийн шинжилгээ үр дүн (хөгжлийн үндэс, тодорхойлолт, зарчим, хандлага, загвар). МУБИС, Математикийн Байгалийн Ухааны Сургуулий Эрдэм шинжилгээний бичиг №3, 131-157.
Arani, M. R. S. (2017). Raising the quality of teaching through Kyouzai Kenkyuu – the study of teaching materials. International Journal for Lesson and Learning Studies, 6(1), 10-26. https://doi.org/10.1108/IJLLS-07-2016-0018
Biggers, M. (2018). Questioning questions: elementary teachers' adaptations of investigation questions across the inquiry continuum. Research in Science Education, 48(1), , 1-28. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9556-4.
Dudley, P. (2013). Teacher learning in Lesson Study: What interaction-level discourse analysis revealed about how teachers utilised imagination, tacit knowledge of teaching and fresh evidence of pupils learning, to develop practice knowledge and so enhance their pupils’ learning. Teaching and Teacher Education, 34, 107–121.
Jacques, L., A., Cian, H., Herro, D. C., & Quigley, C. (2020). The impact of questioning techniques on steam instruction. Action in Teacher Education, 42(3), 290-308. https://doi.org/10.1080/01626620.2019.1638848
Nozaki, S. (2022). The study of students’ discussion process in a teacher-developed problem-solving learning design: Transcript-based lesson analysis of a social studies lesson. International Journal for Lesson and Learning Studies, 11(4), 305–317. https://doi.org/10.1108/IJLLS-05-2022-0072