Гүйцэтгэлд суурилсан санхүүжилтийн сургалтын орчинд нөлөөлж буй хувь нэмэр, зарим үр дүн

##article.authors##

:

https://doi.org/10.56380/

:

Урамшуулалт төсөв , Гүйцэтгэлийн үнэлгээ , Хүүхдэд ээлтэй сургалтын орчин, Хүүхдийн хөгжил

Хураангуй

Төрөөс боловсролд оруулж буй хөрөнгө оруулалт нь нийгэм, эдийн засгийн хөгжил, хөдөлмөрийн зах зээл гэх мэт олон бодлогыг хэрэгжүүлэх боломжтой. Сүүлийн жилүүдэд улс орнууд төдийгүй Монгол Улс ч боловсролын салбарт оруулах хөрөнгө оруулалтаа нэмэгдүүлж байгаа нь боловсролын үр өгөөжийг эрхэмлэж буйн илрэл юм.

Энэхүү өгүүллээр бид цэцэрлэг, ерөнхий боловсролын сургуулийн 2022, 2023 оны урамшууллын төсвийн хэрэгжилтэд дүн шинжилгээ хийж, хүүхдийн хөгжлийг дэмжих сургалтын орчныг бүрдүүлэх сайн туршлагыг танилцуулах, сурталчлах, түгээн дэлгэрүүлэхийг зорьж байна. Үр дүнд суурилсан төсөвлөлтийн гүйцэтгэлийн үр дүн, хүүхдийн хөгжлийг дэмжсэн сургалтын орчны өөрчлөлтийн талаарх мэдээллийг албан ёсны статистик болон кейс судалгаанд үндэслэсэн болно.

Хандалтын Статистик

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Ном зүй

Өгүүлэл

Ulziisaikhan. G., (2013). An Equity Analysis of Mongolian Elementary and Secondary school Educational Finance. Journal of Education for International understanding, 8(1), 25-26. In Mincer, Jacob; Polachek, Solomon (March–April 1974). "Family investments in human capital: earnings of women", Journal of Political Economy. 82 (2): s76 – s108. doi:10.1086/260293. JSTOR 1829993. S2CID 154095476.

Meshaal J. Alshammary. (2014). Financial Development and Economic Growth in Developing Countries: Evidence from Saudi Arabia, ISSN 1727-9232

Jinsub Choi. (2023). School finance centralization and revenue levels: evidence from a school finance reform, Journal of Applied Economics, 26:1, 2283339, DOI: 10.1080/15140326.2023.2283339

Ном

Бэгз, Н. (2008). Боловсролын хөгжлийн онол, арга зүйн асуудлууд. Соёмбо принтинг. Боловсролын хүрээлэн. (2018). Боловсролын хөгжил: Судалгаа, арга зүй. Гоо дизайн.

Боловсрол, Шинжлэх Ухааны Яам [БШУЯ]. (2020-2023). Цэцэрлэг болон ЕБС-ийн төсвийн төлөвлөлтийн тоон мэдээлэл: Улаанбаатар, Монгол Улс.

Заяадэлгэр, А. (2011). Боловсролын эдийн засаг. Мөнхийн үсэг.

Department of Education of England, Schools block national funding formula: technical note. (2021).

Gary S. Becker. (January 1964). Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis with Special Reference to Education, First Edition. National Bureau of economic Research

Эрдэм шинжилгээний хурлын илтгэл

Ikhlas Fuad Zamzami & Murni Mahmud (23-24 November 2011). Proposing a framework for evaluating information quality of mobile interface design for electronic government services DOI: 10.1109/ICRIIS.2011.6125734. International Conference on Research and Innovation in Information Systems, Kuala Lumpur, Malaysia

Заяадэлгэр, А., & С.Эрдэнэчимэг. (2020). Боловсролын салбарын төсвийн зарлагын хандлагын шинжилгээ. Нэгдсэн Үндэсний Байгууллагын Хөгжлийн Хөтөлбөр. Улаанбаатар, Монгол Улс.

Батцэцэг.С., Ирвэс.О., Лхагвасүрэн.П., (2024). “Гүйцэтгэлд суурилсан санхүүжилтийн сургалтын орчинд нөлөөлж буй хувь нэмэр, зарим үр дүн”. Боловсролын шинэ эрин -2024 Олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал, Монгол улс, Архангай аймаг

Хууль, бодлогын баримт бичиг

Боловсролын ерөнхий хууль 2023. (Монгол Улс). https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=16759958962301

Сургуулийн өмнөх болон ерөнхий боловсролын тухай хууль. 2023. (Монгол Улс).

https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=16759959012931

Монгол Улсын Засгийн газрын тогтоол. (2022). Дугаар 91 тогтоол. Хувьсах зардлын дундаж норматив, аргачлал батлах тухай. https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=16468212335341

Монгол Улсын Засгийн газрын тогтоол. (2024). Дугаар 39 тогтоол. Хувьсах зардлын хэмжээ, итгэлцүүр, журам батлах тухай.

https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=17089357508301

Монгол Улсын Засгийн газрын тогтоол. (2024). Дугаар 53. Тогтоолын хавсралт шинэчлэн батлах тухай.

https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=17141293183621

UNESCO (2015), Rethinking Education. Towards a global common goods., https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000232555

Нийслэлийн Боловсролын Газар [НБГ]. (2023-2024). Ерөнхий боловсролын сургуулийн төсвийн төлөвлөгөөний тоон мэдээлэл: Улаанбаатар, Монгол Улс.

Education Working Papers No.74 https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED532029.pdf. (2012).

Үндэсний статистикийн хороо [ҮСХ]. (2024). Нэгдсэн мэдээллийн сан. http://www.1212.mn/

Диссертаци

Zagir, T. (2021). Professional identity and competences of adult learning facilitators: Perspectives from Mongolian non-formal adult education (Doctoral dissertation). Eötvös Loránd University, Hungary. DOI: 10.15476/ELTE.2021.135

Мөнх-Оргил, А. (2018). Монгол улсын боловсролын салбарын төсвийн санхүүжилтийн судалгаа.

https://e-lib.cis.mn/reader/8273?page=0

Алтангэрэл, Ч. (2020). Ерөнхий боловсролын бодлогыг хүний эрхэд суурилсан хандлагаар шинжилсэн нь. https://e-lib.cis.mn/reader/8092?page=0

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2025-05-17

Эшлэх

Гүйцэтгэлд суурилсан санхүүжилтийн сургалтын орчинд нөлөөлж буй хувь нэмэр, зарим үр дүн. (2025). Боловсролын судалгааны Монголын сэтгүүл, 30(1). https://doi.org/10.56380/