Суурь боловсролын математикийн хоцрогдлыг оношилсон нь (10 дугаар ангийн суралцагчдын жишээн дээр)
:
https://doi.org/10.56380/mjer.v30.1.3:
Суурь боловсролын математикийн хичээл, Математикийн хичээлийн хоцрогдол, Математикийн гарааны оношлох үнэлгээ, Геометр айХураангуй
Суралцагчдын математикт суралцах явцад тулгарч буй бэрхшээл, түүнийг даван туулах арга зам, тэдний сурахуйд бий болсон хоцрогдлын шалтгааныг илрүүлэх судалгааны ажлууд хийгдсээр байна. Бид ч энэхүү судалгааны ажлаар ЕБС-ийн суурь боловсролын математикийн хичээлд үүссэн хоцрогдол (саатал)-ыг оношлох гарааны үнэлгээний үр дүнг авч үзлээ. Нэгэн сургуулийн 10 дугаар ангийн суралцагчдын суурь боловсролын математикийн хичээлийн хоцрогдлыг илрүүлэх оношилгооны үнэлгээг хийсэн. Оношилгооны үр дүнд суурь боловсролын алгебр айн хоцрогдол хамгийн бага, тоо тооллынх дундаж, харин геометр болон магадлал статистикийнх хамгийн их байгааг харлаа. Ялангуяа геометр айн суралцагчдын мэдлэгийн зөрөө их байгаа нь хоцрогдол гүнзгийрснийг харуулж байгаа бол магадлал статистик айн хувьд суурь мэдлэг эзэмшсэн эсэхэд хариулт өгөх боломжгүй, нийтээрээ хангалтгүй үр дүн гарав. Бичил судалгааны үр дүн нь 2022 оны PISA олон улсын үнэлгээ болон 2021 оны БҮТ-ийн 2-12 дугаар ангийн математикийн хичээлийн суурь, бүрэн дунд боловсролын үнэлгээтэй нийцэж байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Амарзаяа, А., & Шинэтуяа, Б. (2022). Шалгалтын даалгаварт анализ хийх. Боловсролын тулгамдсан асуудал шийдэл арга зам 2022, 180-192.
Антонни, Ж., & Нитко, С. М. (2011). Суралцагчдын эзэмшсэн боловсролыг үнэлэх арга зүй. Бостон: Пийрсон Боловсрол Инк.
Анхбаяр, Ж., Амарзаяа, А., & Нарантуяа, М. (2022). Суралцагчийн элсэлтийн ерөнхий шалгалтын оноогоор их сургуулийн сурлагын амжилтыг таамаглах . Боловсролын-тулгамдсан-асуудал-шийдэл-арга-зам-2022, 20-41.
АХБ. (2009). Гүйцэтгэлд суурилсан үнэлгээ. Улаанбаатар : Хэвлэл.
Батхуяг, С. (2006). Боловсрол судлалын үндэс. Улаанбаатар.
Брунер.Дж. (1960). BRUNER THE PROCESS OF EDUCATION HARVARD UNJVERSJTY PRESS CAMBRIDGE. Нью Иорк.
БШУЯ. (2022 оны 2 8). moe.gov.mn. Хичээлийн хоцрогдлыг оношилж, хоцрогдлыг арилгах төлөвлөгөө: https://moe.gov.mn/post/114456-ээс Гаргасан
БШУЯ. (2023 оны 12 06). PISA 2022 Сурлагын амжилтын олон улсын үнэлгээ. https://moe.gov.mn: https://moe.gov.mn/post/134473-ээс Гаргасан
Ганбат, Л., Батсүх, Б., & Сумъяагэрэл, М. (2022). Хичээл сургалтын хоцрогдлын нөхцөл байдлыг тодорхойлох оношлох үнэлгээний ерөнхий үр дүн. Боловсролын- тулгамдсан- асуудал- шийдэл-арга зам 2022, 12-19.
Лувсандорж, Ц., & Шүрэнцэцэг, Б. (2018). Оюутны гэрчилгээ, элсэлтийн ерөнхий шалгалт болон голч дүнгийн чанарын шинжилгээ. Боловсролын чанар, үр дүн ОУЭШХ 2018, 36-43.
Мягмар.О., О. Т. (2022). Боловсролын сэтгэл судлал. Улаанбаатар: 152-156.
Нэргүй, С. (1985). Сурлагаар хоцрогсодтой ажиллах тухай. “Сурган хүмүүжүүлэх” сэтгүүл, 1-6.
Түмэнбаяр, Д., & Ариунгэрэл, Б. (2022). Сурагчдын өөрийгөө удирдан суралцах стратеги ба олон улсын шалгалтын амжилт хоорондын хамаарал. Боловсролын тулгамдсан асуудал шийдэл арга зам, 913-204.
Цэдэвсүрэн Д. (2015). Суралцагчийн өөрийн үнэлгээний нэгэн хэлбэрийг туршсан нь . МУБИС-ийн МБУС-ийн эрдэм шинжилгээний бичиг, 142-146.
Цэдэвсүрэн, Д. (2015). Оюутны мэргэжлийн мэдлэг, чадварын үнэлгээний нэгэн судалгааны үр дүн. Лавай эрдэм шинжилгээний бичиг, 26-32.
Arcavi.A. (2003). The role of visual representations in the learning of mathematics. 215-241.
Arithmetic, working memory, and visuospatial imagery abilities in children with poor geometric learning. (2018). Learning and Individual Differences, 47-60.
Bizzaro, M. &. (2018). Arithmetic, working memory, and visuospatial imagery abilities in children with poor geometric learning. Learning and Individual Differences, 79-88.
Chi, M. (2009). Contrasting Ohlsson's Resubsumption Theory With Chi's. Educational Psychologist, 58-63.
Clarke, D., Mitchell, A., & Roche, A. (2005). December). Student one-to-one assessment interviews in mathematics: A powerful tool for teachers. Australia: Retrieved from.
Clements, D. &. (1992). Geometry and spatial reasoning. Handbook of research on mathematics teaching and learning, 420-464.
Clements, D. &. (2009). Learning and teaching early math: The learning trajectories approach. New York: NY: Routledge.
Daniel B., M. (2024 оны 5 13). What Are Learning Disabilities? https://www.verywellmind.com/learning-disabilities-types-causes-symptoms-and-treatment-6386232.-ээс Гаргасан
Duncan, G. D., Magnuson, K., Huston, A., Klebanor, P., & Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428–1446.
Fan, L. &. (2018). Research on mathematics textbooks and teachers’ resources: Advances and issues. Switzerland: Springer.
Gagne, R. (1970). The acquisition of knowledge. Psychological Review, 69, 355-365.
Gallavan, N. (2009). Developing performance-based assessments, grades 6-12. USA: Corwin Press.
Kosc, L. (1974). Developmental dyscalculia. Journal of Learning Disabilities, 46-59.
Maslow.A.H. (1954). Motivation And Personality. Нью Иорк.
Miyakawa, T. (2017). Comparative analysis on the nature of proof to be taught in geometry: The cases of French and Japanese lower secondary schools. Educational Studies in Mathematics, 37-54.
Popham, W. (2008). Transformative assesment. Alexandria: VA:Association for Supervision and Curriculum Development .
Racine.A. (2011). Ethical Issues in Forensic Psychiatry: Minimizing Harm. Theoretical and Philosophical Psychology, 90-95.
Sarama, C. &. (2011). Early childhood teacher education: The case of geometry. Journal of Mathematics Teacher Education 14(2), 133-148.
Sarama, J., & Clements, D. (2009). Early childhood mathematics education research: Learning trajectories for young children. New York: NY: Routledge.
Spikell, M. (1993). Teaching mathematics with manipulatives: A resource of activities for the K-12 teacher. New York: Allyn and Bacon. New York.
Van den Heuvel-Panhuizen, M., & Senior, J. (2001). Children learn mathematics: A learning teaching trajectory with intermediate attainment targets for calculation with whole numbers in primary school. Utrecht, Netherlands: : Utrecht University .
Weber.E.H. (1997). A Pictorial History of Psychology. Quintessence, 97-100.
Wiliam, D. (2007). Keeping learning on track: Classroom assessment and the regulation of learning . Second handbook of research on mathematics teaching and learning: A project of the National Council of Teachers of Mathematics, 1053-1098.
Yee, D. &. (1988). Parent perceptions and attributions for children's math achievement. Sex Roles: A Journal of Research, 19(5-6), 317-333.