Монгол улсын боловсролыг тогтвортой хөгжүүлэх үзэл санаа

##article.authors##

DOI :

https://doi.org/10.56380/mjer.v29.2.1

Түлхүүр үгс :

Тогтвортой хөгжил, Монголын боловсрол, Боловсролын үзэл санаа, Үндэсний соёл, уламжлал

Хураангуй

Энэхүү өгүүлэлд Монголын боловсролыг тогтвортой хөгжүүлэх үзэл санааг нийгмийн олон салбарын 1464 төлөөллийг танхим, цахимаар хамруулан хэлэлцүүлж, оролцогчдоос ирүүлсэн санал, зөвлөмжөөс гарсан үр дүнг экспертийн ярилцлагаар сайжруулан үндэсний чуулганаар хэлэлцүүлж баталгаажуулсан үр дүнг танилцуулав. Монголын боловсролыг тогтвортой хөгжүүлэх үзэл санааны нэгэн хувилбарыг боловсролын динамик загварт суурилан: Оршин тогтнохын үндэс нь Монголын боловсролын философи, Чиглэх алтан гадас нь Алсын хараа, Алсын хараа руу хөтлөх луужин нь Үнэт зүйл, Нийгэмд төлөвших хүн нь Монгол суралцагч, Монгол суралцагчийг дэмжих Тэргүүлэх чиглэлүүд, Олон нийтийн оролцоог эрхэмлэсэн Хамтын ажиллагаа, түншлэл, Хэрэгжилтийг найдвартай, тогтвортой байлгах Боловсролын цахим шилжилт ба их өгөгдөл, Үр дүнд суурилсан Боловсролын санжүүжилт гэсэн бүтцийн хүрээтэй байхаар тодорхойлов.

Хандалтын Статистик

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Ном зүй

БСШУЯ. (2002). Бага дунд боловсролын киррикюлим болон стандартыг шинэчлэн хөгжүүлэх үзэл баримтлал. Боловсролын салбарын тогтоол, тушаалын эмхэтгэл, Боть. 10, х. 76-86.

БСШУСЯ, БХ, ЮНЕСКО. (2019). Монгол улсын боловсролын суурь мэдээллийн тайлан. УБ.

Бүжидмаа, Ц. (2001). Глобал иргэншил – Монгол улсын боловсролын философи үндэслэл.

БШУЯ, БСҮХ. (2022). “Хувьсаж буй боловсрол” үндэсний хэлэлцүүлэг. УБ. Татаж авсан холбоос 2_5ce88a676c.pdf (mnier.mn)

БШУЯ. (2020). Монгол Улсын боловсролын салбарын хөгжлийн дунд хугацааны төлөвлөгөө. Татаж авсан холбоос https://www.meds.gov.mn/боловсролын-салбарын-хөгжлийн-дунд-хугацааны-төлөвлөгөө

Бэгз, Н. (2017). Монголын боловсрол судлалын шинэ парадигм. Улаанбаатар: Соёмбо принтинг.

Бэгз, Н., (2008). Боловсролын хөгжлийн онол, арга зүйн асуудлууд. УБ. Соёмбо принтинг.

Бэгз, Н., Бадарч Д. (2005). Боловсролын удирдлага зохион байгуулалтын шинэчлэл. Боловсролын хөгжлийн онол, арга зүйн асуудлууд хурлын эмхэтгэл. х. 5 – 15.

Доёд, У., Нэргүй Н., Шагдар Л. (1993). Системийн хандлагын үндсэн ойлголт, зарчим. Эрдэм ухаанд сургах үндэсний технологи, 1, х. 16-20

Итгэл, М., Отгонбаатар, Х., Туяа, У., Эрдэнэ, Л., & Пунцагсүрэн, Д. (2023). Боловсролыг системийн үзлээр хөгжүүлэх шийдлүүд. Боловсролын Судалгааны Монголын Сэтгүүл, 28(1). https://doi.org/10.56380/mjer.v28.1.2

Мөнхдалай, З. (1998). Боловсролын менежмент. УБ.

Надмид, Ж. (1967). Монгол хэл, түүний бичгийн түүхэн хөгжлийн тойм. УБ.

Пүрэвдорж, Ч. (2002). Боловсролын дифференциал хөгжлийн зүй тогтол. Монголын боловсрол судлаач эрдэмтдийн сонгомол өгүүллийн түүвэр. х. 84 – 95.

УИХ. (1992). Монгол улсын үндсэн хууль. https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=367

УИХ. (1995). Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлого, боловсролын тухай хуулиудыг хэрэгжүүлэх талаар авах зарим арга хэмжээний тухай. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=3782

УИХ. (2002). Боловсролын тухай хууль. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail/9020

УИХ. (2008). Сургуулийн өмнөх боловсролын тухай хууль.

УИХ. (2009). Боловсролын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=101767

УИХ. (2015). Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлого (2014-2024 он). Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail/10935

УИХ. (2020). “Алсын хараа -2050” Монгол улсын урт хугацааны хөгжлийн бодлого. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=211057

УИХ. (2023). Боловсролын ерөнхий хууль. Монгол Улсын хууль. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=16759958962301

Шагдарсүрэн, Ц. (1981). Монгол үсэг зүй. УБ.

Энхтүвшин, Б. (2014). Монголын боловсрол, иргэншил судлал. УБ.

Эрдэнэбаатар, Д., Аллард Ф., Батболд Н., Миллер В. Хүннүгийн булшнаас тамгатай шагай. Түүхийн судлал. 33. х.176 – 189.

ЮНЕСКО, ШУА. (2016). Амьдралыг тэтгэгч тогтолцооны нэвтэрхий толь. Тогтвортой хөгжлийн мэдлэг. Боть 1.

ЮНЕСКО. (2016). “Тогтвортой хөгжлийн зорилго 4 – Боловсрол 2030”-ийг дэлгэрүүлж ойлгох нь. Гарын авлага.

Aris, N. F. M., Omar, S. S., & Hashim, F. (2021). VUCA: theories, concepts, and its remedy. Leading through the COVID-19 Crisis, 1. Татаж авсан холбоос http://eprints.uthm.edu.my/7637/1/C3866_2fe0262df8d6e398c916ca96bb761028.pdf#page=8

Carleton, M., Cockayne W., Tahvanainen A. (2013). Playbook for strategic foresight and innovation. Stanford.

Enkh-Amgalan, L. (2022, Sep. 19). Committing to Transformation [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=lCBE0XKgAEA

OECD. (2019). Future of Education and Skills 2030. Conceptual learning framework. Skills for 2030. Татаж авсан холбоос https://www.oecd.org/en/about/projects/future-of-education-and-skills-2030.html

OECD. (2021). Building the future of education. Татаж авсан холбоос https://www.oecd.org/education/future-of-education-brochure.pdf

Ornshein, A.C., Levine D.U. (2008). Foundations of Education. Boston.

WEF. (2020). The future of jobs report 2020. Татаж авсан холбоос https://www.weforum.org/publications/the-future-of-jobs-report-2020/in-full/

WEF. (2023). The future of jobs report 2020. Татаж авсан холбоос https://www.weforum.org/publications/the-future-of-jobs-report-2020/in-full/

UNESCO. (2021). Reimagining our futures together: a new social contract for education. Paris, 186 pages, ISBN 978-92-3-100478-0. Татаж авсан холбоос Reimagining our futures together: a new social contract for education; executive summary - UNESCO Digital Library

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2024-08-24