Тонгоруу сургалтын аргын сурлагын амжилтад үзүүлэх нөлөө
:
https://doi.org/10.56380/:
Кодчилол, МХХТ, Гарааны үнэлгээ, Эцсийн үнэлгээ, ҮнэлгээХураангуй
Боловсролын салбарт гарч буй шинэчлэлтэй холбоотойгоор цахим, онлайнаар боловсрол эзэмших үйл явц дээд боловсролтой салшгүй холбоотой болж, технологийн хэрэглээ сургалтад өргөн нэвтэрч, сургалтын үр дүнг сайжруулахад чухал нөлөө үзүүлж, сургалтын арга хэлбэр, заах арга зүйг шинэчлэхэд түлхэц болж байна. Энэхүү судалгааны ажил нь тонгоруу сургалтын аргыг хэрэгжүүлснээр сурлагын амжилтад гарах үр нөлөөг судлах зорилготой. Бид судалгаандаа 2024-2025 оны хичээлийн жилийн I улиралд Монгол Улсын Боловсролын Их Сургуулийн “Анхан шатны кодчилол” хичээлд туршсан үр дүнг танилцуулна. Бид Quasi-Experimental (Хагас туршилттай) судалгаа загвар ашигласан бөгөөд хяналтын 2, туршилтын 2 бүлэг сонгон хичээл зохион байгуулсан. Бүлгүүдээс гарааны болон эцсийн үнэлгээг авч SPSS программ ашиглан үр дүнг боловсруулсан.
Судалгааны үр дүнг үнэлэхдээ гарааны болон эцсийн үнэлгээний өгөгдөлд T-Test статистик шинжилгээ хийхэд p < 0.05 нь тонгоруу сургалтын аргыг ашиглах нь статистикийн хувьд ач холбогдолтой болохыг харуулж байна.
Судалгаанаас тонгоруу сургалтын арга нь суралцагчийн сурлагын амжилтыг дээшлүүлэхэд үр дүнтэй байсныг харагдаж байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Бадамсүрэн.Б., Мөнхтуяа.Л. (2019). Сургалтын цахим агуулга хөгжүүлэх арга зүйн асуудалд. Лавай №22, 77-83.
Бадарч.Д., Ганбат.Д., Нарантуяа.С. (2023). Дээд боловсролд онлайн боловсрол, холимог сургалтыг оновчтой нэвтрүүлэн хэрэгжүүлэх асуудалд: Олон улсын судалгаануудын үр дүнд суурилсан чиг хандлага, онолын үндэслэл, практик туршлагаас. Дээд боловсролын сэтгүүл, 113-123.
Баярмаа, Г., Энхтүвшин, С., Байгалмаа, Ч., Ононтуул, Б., Намжилдагва, Р., Ариунжаргал, Л., Амартогтох, Б. (2022). Үр дүнд чиглэсэн хичээлийн хөтөлбөр. УБ: Арвайбархан ХХК.
Боловсролын тухай хууль 2016. (Монгол Улс). Татаж авсан холбоос https://www.legalinfo.mn/law/details/9020
Боловсролын хүрээлэн. (2018). Боловсролын хөгжил: Судалгаа, арга зүй. Гоо дизайн.
БҮТ. (2018). "ЕБС-ийн суралцагчийн болон сургалтын чанарын үнэлгээний журам"-ыг хэрэгжүүлэх зөвлөмж. УБ.
Бэгз, Н. (2008). Боловсролын хөгжлийн онол, арга зүйн асуудлууд. Соёмбо принтинг.
Ичинхорлоо.Ш. (2019). Сурахуй хийгээд сурах арга . УБ.
Нямсүрэн,Ц., Уртнасан,Г., Бадамсүрэн,Б. (2024). Асуудалд суурилсан сургалтын арга зүйг туршсан үр дүн. Математик, байгалийн ухаан, 51-61.
Оюунцэцэг.Н. (2023). 21 дүгээр зууны боловсрол: Насан туршийн суралцахуй Онолоос практикт, багшлахуйгаас суралцахуйд. УБ.
Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015). Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and a Call for Research. Higher Education Research & Development, 1-14.
Agirman, Nesibe; Ercoskun, M. Hanifi. (2022). Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1349598.pdf
Battsetseg, S., Khuukhenduu, T., & Lkhagvasuren, M. (2024). A solution to challenges faced by teachers in distance learning to improve the quality and accessibility of education. Lavai - International Journal of Education, 20(31), 35–46. https://doi.org/10.5564/lavai.v20i31.3874
Bengi Birgili, Fatma Nevra Seggie & Ebru Oğuz. (2021). The trends and outcomes of flipped learning research between 2012 and 2018: A descriptive content analysis. Springer, 365-394.
Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day.
Chi Cheung, R., & Yuanyuan, C. (2020). Implementing the flipped classroom approach in primary English classrooms in China. Education and Information Technologies, 1217–1235.
Conner, L. C. (2021). Impact of Flipped Learning on High School Students’ Motivation,. Retrieved from https://scholarcommons.sc.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=7326&context=etd
FLGI. (2024). Flipped Learning Global Initiative. https://www.flglobal.org/international_definition/
Lkhagvasuren, M., Chuluunbat, M., Tsendsuren, N., & Batsuuri, B. (2024). Analysis of e-learning materials in pre-service teacher training: In case of the Mongolian National University of Education (MNUE). In Proceedings of the Conference on Quality Assurance in Higher Education: Transforming education—new generation of learners (QAHE 2023) (pp. 90–98). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/978-94-6463-382-5_12
Marlene, W., & Andreas, G. (2021). Effectiveness of the Flipped Classroom on Student Achievement in Secondary Education: A Meta-Analysis. ResearchGate, 11-31. doi:http://dx.doi.org/10.1024/1010-0652/a000274
Strayer, J. F. (2012). How Learning in an Inverted Classroom Influences Cooperation, Innovation and Task Orientation. Springer, 171-193.
UNICEF. (2024). Blended learning handbook. New York: UNICEF.