Ерөнхий боловсролын математикийн багш нарт зориулсан технологи, арга зүй, агуулгын мэдлэг (TPACK.xs) хэмжих хэрэгслийн тохирц, найдвар
DOI :
https://doi.org/10.56380/v27.1.1Keywords :
арга зүй, агуулгын мэдлэг, хэрэгсэл, найдвар, тохирцAbstract
Технологи, арга зүй, агуулгын мэдлэг (TPACK) нь технологид суурилсан багшийн хөгжлийн чухал загваруудын нэг юм. Тус судалгаа нь Монголын ерөнхий боловсролын технологи, арга зүй, агуулгын мэдлэгийг (TPACK.xs) хэмжих хэрэгслийн монгол хувилбарын найдвар, тохирцыг шалгах зорилготой юм. Энэ нь долоон хэсэг, 28 даалгавраас бүрдэнэ. Судалгаанд 450 математикийн багш хамрагдсан. Бүх хэсэг нь өндөр найдвартай байв (бүх Кронбах альфа коэффициент .86 ба түүнээс дээш). 28 даалгавартай TPACK.xs хэрэгсэл нь математикийн багш нарын TPACK-ийг үнэлэх найдвартай, хүчин төгөлдөр багаж гэж үзэх боломжтой болохыг үр дүн харуулж байна.
Downloads
References
Батхуяг, С. (2020). Боловсролын философи орчин үеийн үзэл санаа. Улаанбаатар хот, Монгол: Соёмбо принтинг ХХК
БСШУСЯ, БХ (2019). Монгол улсын боловсролын суурь мэдээллийн тайлан. Улаанбаатар. “Гоо дизайн” ХХК
БСШУСЯ. (2020). Боловсролын салбарын хөгжлийн дунд хугацааны төлөвлөгөө 2021-2030. Улаанбаатар. https://cdn.greensoft.mn/uploads/users/2649/files/PDF%20files/Development%20plan%202030%20Mon.pdf.
БШУЯ. (2021). “Чадварлаг багш” арга хэмжээг хэрэгжүүлэх хөтөлбөр, төлөвлөгөө
БСШУЯ. (2021). Ерөнхий боловсролын салбарын 2021-2022 оны хичээлийн жилийн статистик мэдээ. https://www.meds.gov.mn/post/104777
МУЗГ. (2020). Алсын хараа 2050 урт хугацааны бодлогын баримт бичиг
Мөнхтуяа, Л., Цэдэвсүрэн, Д., Нямсүрэн, Ц. (2021). Багш бэлтгэх сургуулийн цахим сургалтын бодлогын шинэчлэл, хэрэгжилтийн асуудал. Цахим сургалтын арга зүй, технологи, үнэлгээ цаашдын чиг хандлага
Пүрэвдорж, Ч. (2018). Багшлахуйн менежмент. Улаанбаатар хот, Монгол: Мөнхийн үсэг ХХК.
УИХ. (2018). Багшийн хөгжлийг дэмжих тухай хууль. Улаанбаатар хот. https://legalinfo.mn/mn/detail/13532.
УИХ-ын 12 дугаар тогтоол. (2015). Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлого (2014-2024). Улаанбаатар. https://legalinfo.mn/mn/detail/10935.
Angeli, C., & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT-TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154–168. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2008.07.006
Avalos, B., (2010). Teacher professional development in Teaching and Teacher Education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27(1), 10-20. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0742051X10001435
Carpenter, P., Fennema, E., Peterson, P., Chiang, C., & Loef, M. (1989). Using Knowledge of Children’s Mathematics Thinking in Classroom Teaching: An experimental Study. American Educational Research Journal, 26(4), 499-531. https://www.jstor.org/stable/1162862
Chai, C. S., Koh, J. H. L., & Tsai, C.-C. (2010). Facilitating preservice teachers’ development of technological, pedagogical, and content knowledge (TPACK). Journal of Educational Technology & Society, 13(4), 63–73.
Chai, C. S., Koh, J. H. L., & Tsai, C.-C. (2011a). Exploring the factor structure of the constructs of technological, pedagogical, content knowledge (TPACK). The Asia- Pacific Education Researcher, 20(3), 595–603.
Chai, C. S., Koh, J. H. L., Tsai, C.-C., & Tan, L. L. W. (2011b). Modeling primary school pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK) for meaningful learning with information and communication technology (ICT). Computers & Education, 57(1), 1184–1193. https://doi.org/10.1016/j. compedu.2011.01.007.
Guskey,T.R.(2000). Evaluating professional development. Thousand Oaks, Ca:Corwin Press.
Carpenter, Fennema, Peterson, Chiang, & Loef. (1989). Using knowledge of children’s mathematics thinking in classroom teaching: An experimental study. American educational research journal. 26(4). https://doi.org/10.3102/00028312026004499
Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. & Anderson, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis. 7th Edition, Pearson, New York.
Kline, R.B. (2010). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. The Guilford press, New York
Lee, M.-H., & Tsai, C.-C. (2010). Exploring teachers’ perceived self efficacy and technological pedagogical content knowledge with respect to educational use of the World Wide Web. Instructional Science, 38, 1–21. doi:0.1007/s11251-008-9075-4.
Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x.
Miyejav, I. (2018). A confirmatory factor analysis of Mathematics Teachers' Professional Competences (MTPC) in a Mongolian context. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Volume 14, Issue 3, 2018, Pages 699-708. https://www.ejmste.com/download/a-confirmatory-factor-analysis-of-mathematics-teachers-professional-competences-mtpc-in-a-mongolian-5297.pdf
Penuel, Fishman, Yamaguchi, & Gallagher. (2007). What Makes Professional Development Effective? Strategies That Foster Curriculum Implementation. American educational research journal. 44(4): 921-958.https://www.researchgate.net/publication/250184859_What_Makes_Professional_Development_Effective_Strategies_That_Foster_Curriculum_Implementation
Putnam, R., & Borko, H. (2000). What do new views of knowledge and thinking have to say about research on teacher learning? Educational Researcher, 21(1): 4-15. https://jorluiseptor.github.io/EQUIP1/suplemental_docs/PLC/Putnam,%20R.,%20%20Borko,%20H.%20(2000).%20Views%20of%20knowledge..pdf
Porras-Hernandez & Salinas-Amescua. (2013). Strengthening TPACK: A Broader Notion of Context and the Use of Teacher's Narratives to Reveal Knowledge Construction. Journal of educational computing research. 48(2): 223-244. https://www.researchgate.net/publication/270412592_Strengthening_TPACK_A_Broader_Notion_of_Context_and_the_Use_of_Teacher's_Narratives_to_Reveal_Knowledge_Construction
Schmidt et al., (2020).Developing a short assessment instrument for Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK.xs) and comparing the factor structure of an integrative and a transformative model. Computers and education. 157. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131520301652
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4–14. https://doi.org/10.3102/0013189X015002004.
Taber, K.S. (2017). The Use of Cronbach’s Alpha When Developing and Reporting Research Instruments in Science Education. Research in Science Education, 48, 1273-1296. https://www.scirp.org/(S(351jmbntv-nsjt1aadkposzje))/reference/referencespapers.aspx?referenceid=3108281
Valtonen, T., Sointu, E., Kukkonen, J., Kontkanen, S., Lambert, M. C., & Makitalo-Siegl, K. (2017). TPACK updated to measure pre-service teachers’ twenty-first century skills. Australasian Journal of Educational Technology, 33(3), 15–31. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2012.00487.x.
Valtonen, T., Sointu, E., Makitalo-Siegl, K., & Kukkonen, J. (2015). Developing a TPACK measurement instrument for 21st century pre-service teachers. Seminar.Net, 11(2), 87–100.