Мэргэжлийн боловсрол, сургалтын байгууллагын суралцагчдын цахим сургалтын бэлэн байдлын судалгааны үр дүн
DOI :
https://doi.org/10.56380/v27.1.4Keywords :
Цахим сургалт, Мэргэжлийн боловсрол, Хүртээмж, ХамрагдалтAbstract
Технологийн хурдацтай хөгжил нь хүний амьдрах, суралцах, ажиллах арга барилыг бүхэлд нь хувирган өөрчилж байна. Энэхүү хувьсал нь амьдралын хамгийн энгийн зүйлээс эхлээд нарийн төвөгтэй инноваци хүртэл бүх хүрээг хамарч байгаа бөгөөд биднээс илүү уян хатан, хурдацтай дасан зохицохыг шаардаж байна. Дэлхий нийтээр уг хувьсан өөрчлөгдөж буй нийгмийг хүлээн зөвшөөрч байгаа хэдий ч түүнийг даган хувьсах хурд улс орон бүрд харилцан адилгүй, ялангуяа газар зүй, эдийн засаг, физик, хэл шинжлэлийн саад бэрхшээлээс үүдэлтэй тэгш бус байдал нь дижитал хуваагдлыг үүсгэж байгааг олон судлаачид баримтжуулсан. Мөн цахим сургалтын хүртээмж, хамрагдалт, тоног төхөөрөмжийн хүрэлцээ, интернетийн боломжийн талаар судалгаанууд цөөнгүй байгаа боловч, цахим сургалтын бэлэн байдал, түүнд нөлөөлж байгаа хүчин зүйлийн талаар судалгаа хомс байна. Иймд монголын дээд боловсролын салбарт батлагдсан SOLR (Student Online Learning Readiness) олон улсын судалгааны хэрэгсэл ашиглан МБС-ын салбарын цахим сургалтын бэлэн байдал, түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлсийг судаллаа.
Downloads
References
Anthony, J. N., & Brookhart, S. M. (2011). Educational Assessment of Students.
Miyejav, I., Dorj, B., Oirov, T., & Itgel, O. (2022). Examining the relability and validity of a Mongolian version of the student online learning readiness instrument using exploratory and confirmatory factor analysis. Journal of University Teaching & Learning Practice, 19 (5).
Ben-Jacob, M. (2011). Technology and critical inquiry: a necessary foundation for today's student. The World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, 3388-3391. Chesapeake.
Cigdem, H., & Ozturk, M. (2016). Critical Components Of Online Learning Readiness And Their Relationships With Learner Achievement. Turkish Online Journal of Distance Education. Turkish Online Journal of Distance Education.
Herrera, L., & Mendoza, N. (2011). Technological and pedagogical perceptions on b-learning. Proceedings of the World Conference on Educational Multimedia, Hybermedia and Telecommunications 2011,1078-1084. Chesapeak, VA: AACE.
Watulak, S. L. (2012). ‘I’m not a computer person’: negotiating participation in academic discourses. British Journal of Educational Technology, 43(1), 109-118.
Yu, T., & Richardson, J. C. (2016). An exploratory factor analysis and reliability analysis of the Student Online Learning Readiness (SOLR) instrument. Online Learning. Journal of Asynchronous Learning Network, 19(5): 120-141.
Жамъяншарав, Б., & Махгал, Б. (2017). Магадлал статистикийн удиртгал. Улаанбаатар.
Чимгээ, Д., Болор, А., & Энэрэл, А. (2018). Нийгмийн шинжлэх ухааны статистик. Улаанбаатар.