Боловсролын хөгжлийн философийг Монголд судлах хэрэгцээ, хэрэгжүүлэх үндэслэл

##article.authors##

  • Бэгз, Н. Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн Author

DOI :

https://doi.org/10.56380/mjer.si.2024.02

Түлхүүр үгс :

байгаль, нийгэм дэх хурдтай өөрчлөлт, өөрчлөлтөд дасан зохицох, хүний хөгжил, насан туршийн боловсрол, боловсролын бодлогын үндэс

Хураангуй

Монголчууд бид одоогийн байгаль, нийгмийн орчны хурдтай өөрчлөлтийн нөхцөлд хөгжлийн шинэ үеэ бүтээн байгуулах, хөгжүүлэх эрэл хайгуул хийж байна. Үүний нэг чухал чиглэл нь боловсролын бодлогын шинэчлэл юм. Бид энэ илтгэлдээ монголынхоо боловсролын шинэ бодлогын үндэслэл болох боловсролын хөгжлийн философийг томьёолж хэрэгжүүлэх саналыг дэвшүүлж байна.

Хүчирхэг хөршүүдтэй, гаднын том соёлын нөлөөнд байнга оршсоор ирсэн монголчуудын боловсролын бодлого нь гаднын хуулбар, дуураймал шинжтэй явж ирсэн юм. Бид одоо хүнийхээ хүмүүжил, боловсролын тогтолцоог өөрийн өнгө аястайгаар хөгжүүлнэ гэвэл  шинэ цаг үеийн шаардлагад тэнцэх монгол хүнээ хөгжүүлж төлөвшүүлэх боловсролын хөгжлийн бодлогын философи үндэслэл зайлшгүй нэхэгдэж байна. Боловсролын бодлогоо шинэчлэнэ гэвэл түүний хөгжлийн философийг олон улсын жишигтэйгээр, өөрийн онцлогтой томьёолох шаардлагатай.

Энэ үеийн боловсролын хөгжлийн философийн зорилго нь эрүүл, эрдэм боловсролтой, ёсзүйтэй, бүтээлч сэтгэгч, бүтээгч хөдөлмөрч, дэлхийн монгол хүнийг төлөвшүүлэх боловсролын бодлогыг үндэслэх явдал юм. Энэ нь хүнээ хөгжүүлэх талаар манай төрөөс баримтлах бодлогын цөм болох ёстой.

Хандалтын Статистик

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Ном зүй

Бэгз, Н. (2008). Боловсролын хөгжлийн онол, аргазүйн асуудлууд. Улаанбаатар.

Кассирер, Э.(2016). Хүний соёлын философийн удиртгал. Хүний тухай философи. Улаанбаатар.

Бэгз, Н. (2001). Глобальчлалын үеийн МУ-ын боловсролын хөгжлийн онол, аргазүйн үндсэн асуудлууд. Улаанбаатар.

Монгол ардын цэцэн үг. (1989). Ц.Өлзийхутаг эмхтгэв. Улаанбаатар.

Цанжид, А. (2023). Монголын боловсролын философийг хөгжүүлэх асуудалд. Улаанбаатар.

Philosophy of Development (Reconstructing the Foundations of Human Development and Education) Edited by Woutervan Haaffen University ofNijmegen, Michiel Korthals Wageningen Agricultural University, and Thomas Wren Loyola University of Chicago.

Overton, W. F. (2006). Developmental Psychology: Philosophy, Concepts, Methodology. In R. M. Lerner (Ed.) Theoretical models of human development. Volume 1 of the Handbook of Child Psychology (pp. 18-88). (6th ed.), Editor-in-Chief: William Damon; Richard M. Lerner. New York: Wiley.

Katsutoshi Mizuhara ets. (2019) Japanese Citizens Challenge New Learning under the 4th Industrial Revolution. Tohoku University.

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2024-12-26

Эшлэх

Боловсролын хөгжлийн философийг Монголд судлах хэрэгцээ, хэрэгжүүлэх үндэслэл. (2024). Боловсролын судалгааны Монголын сэтгүүл. https://doi.org/10.56380/mjer.si.2024.02