Байгалийн гамшигт үзэгдэл болох зудын үеийн боловсрол-судалгааны үр дүнгээс

##article.authors##

  • Г.Бүрэнжаргал Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн Author

DOI :

https://doi.org/10.56380/v28.1.5

Түлхүүр үгс :

гамшиг, боловсрол, алслагдсан сум, баг, онцгой байдал

Хураангуй

Монгол Улс хоёр сар үргэлжилдэг богино дулааны улирал, 45 хэм хүртэл хүйтэрдэг урт өвлийн улиралтай, дэлхийн хамгийн хатуу ширүүн уур амьсгалтай орнуудын нэг юм.

Өвөлжилт, хаваржилт хүндэрсэн, аймаг, сумдад цас их орсон зудын нөхцөлд малчин өрхийн ачаалал эрс нэмэгдсэнээр өрхийн бүх гишүүд мал аж ахуйн ажилд дайчлагдахтай холбоотойгоор малчдын хүүхдүүд хичээлээ хийх завгүй байдаг.

Зудын нөхцөлд мал ихээр хорогдож өрхийн амьжиргаа доошилдогоос малчдын сэтгэл зүй хүнд, энэ нөхцөлд  хүүхдийнхээ хичээл сурлагад анхаарах боломж малчин эцэг, эхийн хувьд бага байдаг. Энэ өгүүлэлд  гамшиг, онцгой байдлын үеийн хуулийн зохицуулалтад шинжилгээ хийх, Байгалийн гамшиг зудын үед сурагчдын  хичээлийн ирц эрс буурдаг шалтгаан нөхцөлийг илрүүлэх, сургуулийн барилга болон дотуур байрны халаалтын систем доголдох, паар хөлдөх, анги танхим хүйтэн болох, ундны ус хомсдох гэх мэт эвдрэл, доголдол гарах зэрэг эрсдэлд сургууль хэрхэн бэлэн байдаг талаар тодруулахыг зорив. Сургуулийн удирдлагын зүгээс энэхүү эрсдэлийг хэрхэн даван туулсан болон урьдчилан сэргийлэх ямар арга хэмжээ авсан байдлыг тодруулах зэрэг болно. 

Хандалтын Статистик

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Ном зүй

Lawrie, J. and Dandii, O. (2010). Report on the 2009-10 Dzud Disaster Impact on Schools, Kindergartens, Childrens and Teachers in Mongolia. Ulaanbaatar, Save the Children Japan.

Зудын эрсдлийн тухай ойлголтыг гүнзгийрүүлэх нь: Малын хорогдлын загвар ба зудын эмзэг байдлын олон үзүүлэлтэт индекс.

БСШУЯ, НҮБ-ын Хүүхдийн сан. (2019). Боловсролд уур амьсгалын өөрчлөлтийн үзүүлэх нөлөөлөл.

НҮБХХ, Онцгой байдлын ерөнхий газар. (2010). Зудын үндэсний тайлан 2009-2010. Улаанбаатар хот, НҮБХХ, ОБЕГ.

Лори, Ж., Д.Одгэрэл, О. (2010). Монгол Улсын сургууль, цэцэрлэг, хүүхэд, багш нарт 2009-2010 оны зудын гамшиг нөлөөлсөн байдлын тайлан. Улаанбаатар, Японы Хүүхдийг ивээх сан.

Үндэсний статистикийн хороо. (2022). Тайлан. Улаанбаатар хот.

Барилга хөгжлийн төв. (2020). “Нийгмийн дэд бүтцийн хангамж, хэрэгцээ, хэтийн төлөвийг боловсрол тодорхойлох” гэрээт ажлын тайлан. Улаанбаатар хот.

https://montsame.mn/mn/read/274009

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2023-09-05