Бүх түвшний боловсролын сургалтын байгууллагын багшийн ажлын сэтгэл ханамжийн судалгааны үр дүн
DOI :
https://doi.org/10.56380/v28.2.3Түлхүүр үгс :
ажлын сэтгэл ханамж, ажлын орчин нөхцөл, цалин хөлсХураангуй
Улс орнууд багшийг дэмжин урамшуулахын тулд ажлын таатай нөхцөл, мэргэжил дээшлүүлэх боломжоор хангах бодлогуудыг хэрэгжүүлж байна. Учир нь тэдгээр нөхцөл, боломж нь багш ажилдаа сэтгэл ханамжтай ажиллахад чухал ач холбогдолтой юм. Цаашилбал, багшийн ажлын сэтгэл ханамж нь түүнийг мэргэжлээрээ тогтвортой, гүйцэтгэл сайтай ажиллахад чухал нөлөөтэй. Энэхүү судалгаагаар бүх түвшний боловсролын сургалтын байгууллагын багшийн ажлын сэтгэл ханамж, түүний ялгаатай байдлыг тодорхойлохыг зорьсон. Судалгааны мэдээллийг боловсролын салбарын цахим платформыг (www.esis.edu.mn) ашиглан цуглуулав. Судалгаанд бүх түвшний сургалтын байгууллагын 10,429 багш хамрагдсан бөгөөд цулуулсан мэдээлэлд MS Excel болон SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) программыг ашиглан боловсруулалт хийлээ. Судалгааны үр дүн нь сургалтын байгууллага хооронд багшийн ажлын сэтгэл ханамж нь статистик ач холбогдол бүхий ялгаатай болохыг харуулсан.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
БХ. (2019). Монгол Улсын Боловсролын суурь мэдээллийн тайлан. Улаанбаатар: Гоо дизайн ХХК.
БШУС. (2021). "Хөтөлбөр, төлөвлөгөө баталж, хэрэгжилтийг хангах тухай" 91 дүгээр тушаал.
Г.Өлзийсайхан. (2017). ЕБС-ийн багшийн ажлын сэтгэл ханамжийн судалгаа. Эрдэм Шинжилгээний Бичиг, 19, 18-24.
Д.Түмэнбаяр, А. Ц.-А. (2021). Багшийн ажлын байран дахь сэтгэл ханамжийн судалгаа. ISE-2021_PROCEEDINGS-online, (хуудас. 21-29). https://sas.num.edu.mn/mn/wp-content/uploads/2021/04/ISE-2021_PROCEEDINGS-online-1-251-cover-22-30.pdf-ээс гаргасан
УИХ. (2018). Багшийн хөгжлийг дэмжих тухай хууль. Улаанбаатар
Akiba, M. (2007). Teacher Reforms Around the World: Implementations and Outcomes. Emerald Publishing Limited.
Akiba, M., & LeTendre, G. K. (2017). International Handbook of Teacher Quality and Policy. New York: Routledge.
Forde, C., & McMahon, M. (2019). Teacher Quality, Professional Learning and Policy: Recognising, Rewarding and Developing Teacher Expertise. Palgrave Macmillan UK.
Hasanzadeh, E., & Gholami, J. (2023). Possible Relationship among Experience, Age, Income Level, Gender, and Job Satisfaction. Journal of English Language Pedagogy, Literature and Culture, 8, 35-46.
Noe, R. A., Hollenbeck, J. R., Gerhart, B., & Wright, P. M. (1996). Human Resource Managment: Gaining a Competetive Advantage (Second edition хян.). USA: McGraw-Hill.
OECD. (2009). TALIS 2009 Results: Creating Effective Teaching and Learning Environments: First Results from TALIS. OECD Publishing.
Özkan, U. B., & Akgenç, E. (2023). Teachers' Job Satisfaction: Multilevel Analysis of Teacher, School, and Principal effects. Forum for International Research in Education, 7, 1-23.
UNESCO. (2019). Teacher Policy Development Guide. UNESCO.