Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхдийг тэгш хамруулан сургах боловсролын талаарх эцэг эхийн ойлголт, сэтгэл ханамж
DOI :
https://doi.org/10.56380/v28.2.2Түлхүүр үгс :
хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхэд, боловсрол, сэтгэл ханамжХураангуй
Тэгш хамруулан сургах боловсролын асуудлыг зарим сургуулийн сургалтын бодлого, хөтөлбөр, арга зүй, сургалтын орчин, багшийн хөгжил, хамтын ажиллагаанд хэрхэн тусгасан үүнд эцэг эх, асран хамгаалагчдын ойлголт, сэтгэл ханамжтай байдлыг илэрүүлэхийг зорьсон. Энэхүү судалгаанд 241 эцэг, эх, асран хамгаалагч хамрагдав. Нийслэлээс хамрагдсан эцэг эх, асран хамгаалагчдын тэгш хамруулан сургах боловсролын талаарх ойлголт орон нутагтай харьцуулахад өндөр байна. Харин эрх зүйн баримт бичгийн хэрэгжилт, сургалтын хэрэглэгдэхүүний хүрэлцээ, сургуулийн гадаад, дотоод орчин болон ганцаарчилсан сургалтын төлөвлөгөө, хөтөлбөрөөр хичээллэдэгт сэтгэл ханамж дунд зэрэг байна. Боловсрол, Шинжлэх Ухааны Яам (БШУЯ)-ны захиалгаар “Тэгш боломжийг бүрдүүлэх замаар суралцахуйг дэмжих нь” төслийн хүрээнд эцэг эхтэй хийсэн судалгааны зарим үр дүнгээс энэхүү өгүүлэлдээ мөн тусгав
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Хүүхдийг Ивээх сан. (2018). Монгол улсын хүүхэд бүрийг боловсролд тэгш хамруулах зарчмыг дэмжих нь, хэрэгцээ тодорхойлох судалгааны тайлан. Улаанбаатар.
БШУЯ. (2022). Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүүхдийг боловсролд тэгш хамруулахад чиглэсэн эрх зүйн баримт бичгийн эмхэтгэл. Улаанбаатар.
Afolabi, O. M. (2013). Implementation of inclusive education: Do parents really matter? Specijalna edukacija i rehabilitacija, 12(3).
Anke de Boer, S. J. (2010). Attitudes of parents towards inclusive education: a review of the literature. European Journal of Special Needs Education, 165-181. doi: https://doi.org/10.1080/08856251003658694
Barbara Gasteiger-Klicpera, C. K. (2013). Attitudes and experiences of parents regarding inclusive and special school education for children with learning and intellectual disabilities. International Journal of Inclusive Education, 663-681. doi: https://doi.org/10.1080/13603116.2012.706321
Comrey, A.L., Lee, H.B. (1992). A first course in factor analysis (2nd ed.). Erlbaum.
Efrosini Kalyva, Maria Georgiadi & Vlastaris Tsakiris. (2007). Attitudes of Greek parents of primary school children without special educational needs to inclusion. European Journal of Special Needs Education. doi: https://doi.org/10.1080/08856250701430869
Engelbrecht, P. O. (2005). Parents’ experiences of their rights in the implementation of inclusive education in South Africa. School Psychology International, 26(4), 459-477.
Hair, J. B. (2010). Multivariate Data Analysis. In 7thEdition, Pearson. New York.
Ming Lui, K.-F. S. (2015). Knowledge and perceived social norm predict parents' attitudes towards inclusive education. International Journal of Inclusive Education, 1052-1067. doi: https://doi.org/10.1080/13603116.2015.1037866
Pimentel, J. L. (2010). A note on the usage of Likert Scaling for research data analysis. USM R&D Journal 18(2), 109-112.
Šukys, S. D. (2015). Parental involvement in inclusive education of children with special educational needs. Social Behavior and Personality: an international journal, 237-238.
Virani, Z. &. (2022). Perceived Challenges and Parental Involvement in Inclusive Education: An Exploratory Study of Primary Schools in Pakistan. Journal of Education and Educational Development, 302-321.
Wurf, L. S. (2020). Perceptions of inclusive education: A mixed methods investigation of parental attitudes in three Australian primary schools. International Journal of Inclusive Education 24:4, 351-365. doi: https://doi.org/10.1080/13603116.2018.1464068
Акимова, О. И. (2011). Инклюзивное образование как современная модель образования. Инклюзивное образование: методология, практика, технологии.
Захарова, К. В. (2022). Образование-территория инноваций, (p. 62-64).
Карин Шелциг, К. Н. (2020). Монгол улсад тэгш хамруулах боловсролыг дэмжих нь. Улаанбаатар.