Дээд боловсролын сургалтын байгууллагын сургалтын орчны бүрдэлд хийсэн шинжилгээний үр дүн
DOI :
https://doi.org/10.56380/v28.2.4Түлхүүр үгс :
багш, суралцагчидХураангуй
Энэхүү судалгаагаар дотоод, гадаадын баримт бичиг, судалгаанд судлагдсан сургалтын орчны талаарх эрдэм шинжилгээ, судалгааны бүтээлүүдэд их дээд сургуулиудын сургалтын орчинг хэрхэн томъёолж авч үзсэн, тэдгээрийг олон улсын 28 их дээд сургуулиудын мэдээлэлтэй харьцуулан, ялангуяа багш бэлтгэдэг сургуулийн орчны нөхцөл байдалд дүн шинжилгээ хийж тавигдах нийтлэг шаардлагыг тодорхойлж, орчныг хэдэн бүрэлдэхүүнд ангилж авч үзэж болохыг тодруулахыг зорилоо. Тус судалгааны хүрээнд их дээд сургуулиудын орчны бүрдэл хэсгүүдийг харьцуулан, ангилж орчны хамааралыг судлаачдын зүгээс нэгтгэж гаргалаа. Мөн дотоод, гадаадын багш бэлтгэдэг олон улсын 28 их дээд сургуулиудын орчны шинжилгээ, дотоодын багш бэлтгэдэг хөтөлбөртэй их сургуулийн орчинд тавигдах нийтлэг шаардлага, магадлан итгэмжлэлийн шалгуур, судалгааны үр дүнгүүд болон боловсролын чанарын тайлан шинжилгээ зэргийг ашиглан авч үзсэн бөгөөд орчин нь материаллаг орчин, цахим орчин, сэтгэл зүйн (үйлийн), нийгмийн хариуцлага, үйлчилгээний орчин гэсэн 4 бүрэлдэхүүнтэй байвал зохистой хэмээн дүгнэж байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
БМИҮЗ. (2018). Боловсролын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөлийн удирдах зөвлөлийн тогтоол. Улаанбаатар: веб сайт: mncea.edu.mn. http://mncea.edu.mn/media/magadlan/content/2019/uajsh2019.pdf
БСҮХ. (2020). Боловсролын чанар түүнд нөлөөлж буй хүчин зүйлийн судалгаа. Улаанбаатар: БСҮХ.
БСҮХ. (2020). Боловсролын чанар түүнд нөлөөлж буй хүчин зүйлийн судалгаа. Улаанбаатар: БСҮХ.
БСШУСЯ. (2020). Боловсролын салбарын хөгжлийн дунд хугацааны төлөвлөгөө 2021-2030. Улаанбаатар: веб сайт: www.meds.gov.mn
УИХ. (2015). Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлого (2014-2024). Улаанбаатар: веб сайт: www.legalinfo.mn
ЦХХХЯ. (2021). Дунд хугацааны стратеги 2022-2025. Улаанбаатар: веб сайт: crc.gov.mn https://www.crc.gov.mn/storage/CRC%20Strategy_2025.pdf
Юнеско. (2021). Монгол улсын боловсролын салбар дахь МХХТ-ийн бодлогын тойм шинжилгээ. Улаанбаатар: веб сайт: https://unesco.mn/mn/wp-content/uploads/2022/05/ICT-in-Education-Policy-Review-Report-mongolian-1013-1.pdf
Bensabeur. M et al. (2015). The School Environment and its Relation with the Quality of Teaching Physical Education. European Journal of Physical Education and Sport, 130-136.
Borgonovi, F., Pál, J. (2016). A Framework for the Analysis of Student . OECD Education Working Papers, No. 140. Paris: OECD Publishing, 36-58.
García-Tudela, P.A. et al. (2021). Smart learning environments: a basic research towards the definition of a practical model. Smart Learn. Environ, 9-15.
Lattuka, L.R. Stark, J. S. (2009). Shaping the college curriculum: Academic plans in Context. International Studies In Educational Administration, 6-15.
OECD. (2013). The Learning Environment: Reflections on the Function of Facilities. web site: https://www.oecd-ilibrary.org/education/the-learning-environment_767526546174
OECD. (2020) Innovative Learning Environments. web site: www.oecd.org https://www.oecd.org/education/ceri/innovativelearningenvironments.htm
Rehaf, A. M. (2019). Analysis of Educational Quality, a Goal of Education for All Policy. Higher Education Studies, Canadian Center of Science and Education, 100-109.
Rivlin, L.G., & Weinstein, C. S. (2005). Educational issues, school settings, and environment . Elsevier, 347-364.
UNESCO. (2015). The psychosocial school environment. web site: unesco.org.com https://learningportal.iiep.unesco.org/en/issue-briefs/improve-learning/the-psychosocial-school-environment.
UNESCO. (2020). Safe learning environments: Preventing and addressing violence in and around school. web site: www.unesco.org. https://www.unesco.org/en/environment-education/need-know