Educational Development through the Lens of Curriculum: A Holistic and Systemic Approach
DOI :
https://doi.org/10.56380/mjer.si.2024.04Түлхүүр үгс :
Сургалтын хөтөлбөрийн хөгжил, Сургалтын хөтөлбөрийн тохируулга, Системчилсэн хандлага, Нийгмийн үнэт зүйлс, Нэгдмэл хандлагаХураангуй
Энэхүү илтгэлээр сургалтын хөтөлбөрөөр дамжуулан боловсролын хөгжлийг цогцлоох, тэр дундаа сургалтын хөтөлбөрийг нэгдмэл, системтэй аргачлалаар боловсруулахтай холбоотой зарим сонирхолтой философи элементийг танилцуулахыг зорив.
Нэгдүгээрт, сургалтын хөтөлбөр нь мэдлэгийн нэгдэл, цуглуулга гэхээс илүү нийгмийн үнэт зүйл, эн тэргүүний хүсэл тэмүүллийн толь юм. Өөрөөр хэлбэл, энэ үзэл хандлагын хүрээнд суралцагчийг хэрхэн сургаж буй үйл явцаас нийгмийн энэ тэргүүний хэрэгцээ шууд харагдаж байх учиртай.
Хоёрдугаарт, сургалтын хөтөлбөр нь сайн сайхан байдал, хувь хүний хөгжлийн хэрэгсэл болохын хувьд суралцагчийн сайн сайхан байдал, хувь хүний хөгжлийг эн тэргүүнд тавьдаг.
Гуравдугаарт, сургалтын хөтөлбөрийн шинэчлэлийг үр дүнтэй нэвтрүүлэх, хэрэгжүүлэхэд боловсролын бүх оролцогч талуудын оролцоог хангах системийн хандлагыг хэрэгжүүлэх шаардлагатай болдог. Боловсролын хувирган өөрчлөлтийг шинээр томьёолохдоо сургалтын хөтөлбөрийн шинэчлэл нь багш, сурган хүмүүжүүлэгчээс эхлээд бодлого боловсруулагч зэрэг бүх шатны оролцогчдын хамтын хүчин чармайлтыг шаарддаг гэдгийг онцлон тэмдэглэсэн байдаг.
Дөрөвдүгээрт, сурган хүмүүжүүлэх ухаан болон чадамжийн нэгдлийн хувьд сургалтын хөтөлбөр нь дэлхийн шинжтэй болон судлагдахууны онцлогтой чадамжийг хамгийн сайнаар нэгтгэснээр хувьсан өөрчлөгдөж буй дэлхийд амьдрах ирээдүйн иргэдийг бэлтгэхэд чиглэж байх учиртай. Энэхүү нийтлэг үзэл санааны хандлага нь нэгдэн нийлж орчин цагийн боловсролд хамгийн чухлаар тавигдаж буй салбар дундын үзэл хандлагыг төлөвшүүлэхэд ач холбогдолтой ба энэ нь бодит амьдралын нарийн төвөгтэй асуудлыг шийдвэрлэхэд ч ихээхэн чухал юм.
Тавдугаарт, сургалтын үнэлгээ нь сургалтын хөтөлбөрийн хөгжлийн нэг чухал хэрэгсэл бөгөөд дан ганц суралцагчийн гүйцэтгэлийг хэмжээсжүүлэхээс илүү чухал ач холбогдолтой зүйл юм. Өөрөөр хэлбэл, үнэлгээ нь сургалтын хөтөлбөрийн уялдаа холбоос, сайжруулалтыг хангахад чиглэх ёстой. Үнэлгээ нь багш сурган хүмүүжүүлэгчдийн хувьд сургалтдаа бодитоор, цаг хугацаа алдалгүй сайжруулалт хийх боломж, нөгөөтэйгүүр суралцагчдын суралцахуйд шинэ тутамд үүсэж буй шаардлага хэрэгцээг хангах арга зам гэж үздэг.
Төгсгөлд нь боловсролыг нарийн нийлмэл шинжтэй ч тохируулан өөрчлөх боломжтой систем гэж үздэг ба сургалтын хөтөлбөр нь нийгмийн хэрэгцээний шилжилт өөрчлөлтөд хариу үйлдэл үзүүлж, хувьсан өөрчлөгдөхийн сацуу соёлын ялгаатай байдлыг хүндэтгэн үзэж ёстойг онцлон тэмдэглэж байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Apple, M. W. (2004). Ideology and Curriculum. Routledge.
Barron, B., & Darling-Hammond, L. (2008). Teaching for Meaningful Learning. Edutopia.
Beane, J. A. (1997). Curriculum Integration: Designing the Core of Democratic Education. Teachers College Press.
Black, P., & Wiliam, D. (1998). “Assessment and Classroom Learning.” Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 5(1), 7-74.
Bronfenbrenner, U. (2009). The Ecology of Human Development: Experiments by Nature and Design. Harvard University Press.
Darling-Hammond, L., & Bransford, J. (Eds.). (2005). Preparing Teachers for a Changing World: What Teachers Should Learn and Be Able to Do. Jossey-Bass.
Davis, B., & Sumara, D. (2006). Complexity and Education: Inquiries into Learning, Teaching, and Research. Routledge.
Fullan, M. (2007). The New Meaning of Educational Change. Teachers College Press.
Klein, J. T. (1990). Interdisciplinarity: History, Theory, and Practice. Wayne State University Press.
Noddings, N. (2005). The Challenge to Care in Schools: An Alternative Approach to Education. Teachers College Press.
Pinar, W. F. (2012). What is Curriculum Theory? Routledge.
Seligman, M. E. P., Ernst, R. M., Gillham, J., Reivich, K., & Linkins, M. (2009). “Positive Education: Positive Psychology and Classroom Interventions.” Oxford Review of Education, 35(3), 293-311.
Shepard, L. A. (2000). “The Role of Assessment in a Learning Culture.” Educational Researcher, 29(7), 4-14.
Young, M. F. D. (2008). Bringing Knowledge Back In: From Social Constructivism to Social Realism in the Sociology of Education. Routledge.