Гадаад хэл суралцах туршлага болон хэлний боловсролын ирээдүй - Улаанбаатар хотын ЕБС-ийн сурагчдаас авсан судалгааны зарим үр дүн
DOI :
https://doi.org/10.56380/mjer.si.2024.06Түлхүүр үгс :
Хятад хэл, Англи хэл , Суралцах туршлага , Хэлний боловсрол , Суралцах алсын харааХураангуй
Улаанбаатар хотын дунд сургуулийн сурагчдын хятад болон англи хэл сурахтай холбоотой сэдлийн хэмжүүрүүдийг Золтан Дөрнэй (Dörnyei, 2005)-гийн «Хоёр дахь хэл сурах сэдэл-систем» (L2MSS)-ийн аргаар шинжилснийг энэхүү илтгэлд өгүүлнэ. Уг судалгаа нь “суралцах туршлага” болон “суралцах алсын хараа” гэсэн үндсэн асуудлуудад төвлөрч L2MSS асуулгыг ашиглан Аялах хүсэл, Бусдын соёлд ижилсэхээс болгоомжлох, Сургалтын хөтөлбөр, Гадаад соёлд хандах хандлага, Гадаад хэл сурах хандлага гэсэн таван гол хэмжээсээр хариулт цуглуулсан. Судалгааны үр дүнгээс харахад хятад хэл сурч буй сурагчдын сэдэл нь сургалтын хөтөлбөр, соёлын орчин, мэргэжлийн зорилгоос хамаарч өөр өөр байгаа бол, англи хэл суралцагчдын хувьд дэлхийн түвшний оролцоонд суурилсан сэдэл илүү өндөр байгаа нь ажиглагдсан. Энэхүү судалгааны дүгнэлтэд тулгуурлан гадаад хэл судлах сэдлийг хөгжүүлэх зөвлөмжийг санал болгож байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Begz, N. (2002). Main Theoretical and Methodological Issues of Mongolian Education Development at the Globalization Age. International Higher Education Research. Hokkaido University, Vol 4.pp 41-49.
Begz, N.(2013). Foreign language Policy and English language Education in Mongolia. International Simposium “English Language Education in the Workplace”.Ulaanbaatar, Mongolia
Begz, N. (2020). Human Development Policy and Training Issues in Mongolia at the 4th Industrial Revolution Age. Educational Research, Vol.1. pp.8-17
Begz, N. (2023). Issues of Human Development Мaturity in Sustainable Development: Gender and Sustainability. Stanford University, Ban Ki-moon Foundation, Parliament of Mongolia. Ulaanbaatar, Mongolia. 12-14
Begz, N. (2023). Foreign Language Teaching Policy in Mongolia and European Union Standard. “European Union: Currend Status and Future Trends” International conference. Otgontenger University., Erasmus+Programme of the European Union, EU Institutional Framework.
Crystal, D. (2003). English as a global language (2nd ed.). Cambridge University Press.
Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences in second language acquisition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2009). Motivation, language identity, and the L2 self. Multilingual Matters.
Field, A. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4th ed.). Sage.
Gardner, R. C. (1985). Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. Edward Arnold.
Gardner, R. C. (2010). Motivational theories in language learning. Cambridge University Press.
Ryan, S., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 54-67.
Ryan, S., & Irie, K. (2014). Imagined and possible selves. In Mercer, S., & Williams, M. (Eds.), Multiple perspectives on the self in SLA. Multilingual Matters.