Боловсролын философийн үзэл баримтлалын тухай эргэцүүлэл

##article.authors##

DOI :

https://doi.org/10.56380/mjer.si.2024.08

Түлхүүр үгс :

Боловсролын философи, Даяаршил, Соёлын өвөрмөц байдал, Шүүмжлэлm сэтгэлгээ, Насан туршийн боловсрол, Прогрессив боловсрол, Олон наст байдал, Шүүмжлэлийн сурган хүмүүжүүлэх ухаан, Монголын уламжлалт боловсролын хөгжлийн стратеги, Ёс суртахууны үнэт зүйлс, Бодлогын хүрээ

Хураангуй

Энэхүү өгүүлэлд боловсролын гүн ухааны үндсийг судалж, түүний зорилго, үнэт зүйлс болон бодлогын ач холбогдлыг даяаршил болон соёлын өвийг хадгалах үүднээс авч үзсэн байна. Орчин үеийн боловсролд хамааралтай прогрессивизм, мөнхийн үзэл, шүүмжлэлт онол болон Монголын уламжлалт үзэл баримтлалуудыг судалж, тэдгээрийн ач холбогдлыг тодорхойлсон болно. Монгол боловсролын зорилгыг соёлын онцлог болон дэлхийн өрсөлдөх чадварт нийцүүлэхэд анхаарч, философийн үзэл баримтлалыг улс орны хөгжлийн бодлогын хэрэгцээтэй уялдуулахыг санал болгосон. Улс орны хөгжлийн стратегитай боловсролын философийг уялдуулахын зэрэгцээ шүүмжлэлтэй сэтгэлгээ, ёс зүйн үнэт зүйл, насан туршийн суралцахуйг дэмжих гэх зэрэг түгээмэл чадваруудыг мөн багтаахыг санал болгосон цогц хандлагыг дэвшүүлсэн болно.

Хандалтын Статистик

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Ном зүй

Бэгз, Н., Пүрэв, О., Энхцогт, Н., Баттогтох, Д., Баярцэцэг, Б., Мягмар, П., Лхагвасүрэн, Ц., Тунгалаг, П. (2012). Боловсролын философи. Улаанбаатар: Соёмбо Принтинг.

Хавх, Н. (2004). Боловсролын гүн ухаан, Улаанбаатар: Бит Сервис.

Монгол дахь боловсролын философийн асуудал, хандлага. (2022). ЭШХ-ын эмхэтгэл, эмх. М.Золзаяа, П.Мягмарсайхан. Улаанбаатар: Соёмбо Принтинг.

Adler, M. J. (1982). The Paideia Proposal: An Educational Manifesto. Macmillan.

Apple, M. W. (1995). Education and Power. Routledge.

Bagley, W. C. (1934). Education and Emergent Man. Nelson-Hall.

Bestor, A. E. (1956). Educational Wastelands: The Retreat from Learning in Our Public Schools. University of Illinois Press.

Biesta, G. (1998). Say You Want a Revolution... Suggestions for the Impossible Future of Critical Pedagogy. Educational Theory, 48(2), 229-239.

Bode, B. H. (1927). Modern Educational Theories. Macmillan.

Brameld, T. (1950). Patterns of Educational Philosophy: A Democratic Interpretation. World Book Company.

Carnoy, M., & Samoff, J. (1990). Education and Social Transition in the Third World. Princeton University Press.

Chomsky, N. (1959). Review of B.F. Skinner’s Verbal Behavior. Language, 35(1), 26-58.

Counts, G. S. (1932). Dare the School Build a New Social Order? John Day Company.

Dewey, J. (1916). Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy of Education. Macmillan.

Ellsworth, E. (1989). Why Doesn’t This Feel Empowering? Working through the Repressive Myths of Critical Pedagogy. Harvard Educational Review, 59(3), 297-324.

Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. Continuum.

Giroux, H. A. (1983). Theory and Resistance in Education: A Pedagogy for the Opposition. Bergin & Garvey.

Greene, M. (1995). Releasing the Imagination: Essays on Education, the Arts, and Social Change. Jossey-Bass.

Gutmann, A. (1987). Democratic Education. Princeton University Press.

Hutchins, R. M. (1953). The Conflict in Education in a Democratic Society. Harper.

Kliebard, H. M. (1995). The Struggle for the American Curriculum, 1893-1958. Routledge.

McGrath, S. (2010). Beyond Aid: Educating for Sustainable Development in Africa. International Journal of Educational Development, 30(2), 144-148.

Piaget, J. (1970). To Understand Is to Invent: The Future of Education. Viking Press.

Psacharopoulos, G., & Patrinos, H. A. (2004). Returns to Investment in Education: A Further Update. Education Economics, 12(2), 111-134.

Sartre, J.-P. (1946). Existentialism is a Humanism. Yale University Press.

Skinner, B. F. (1968). The Technology of Teaching. Appleton-Century-Crofts.

Tilak, J. B. G. (1989). Education and its Relation to Economic Growth, Poverty, and Income Distribution: Past Evidence and Further Analysis. World Bank.

Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2024-12-26