Монгол улсын ерөнхий боловсролын сургуулийн номын сангийн цахимжуулалтын өнөөгийн байдал
:
https://doi.org/10.56380/mjer.v30.1.4:
Koha, Lib4U, Gerege, Mobiblio, Цахим систем, Вариацын шинжилгээХураангуй
Энэхүү судалгаа нь ерөнхий боловсролын сургуулийн түвшинд цахим үйлчилгээ үзүүлэх нөхцөл байдал бүрдсэн эсэх талаар судлах зорилготой.
Судалгаанд хамрагдсан сургуулийн дөнгөж 10.32 хувь нь цахим номын сангийн системтэй байгаа нь хангалтгүй байна. Цахим номын сангийн системтэй сургуулиудын хувьд олон нийтэд нээлттэй, хэрэгцээндээ нийцүүлж хөгжүүлдэг системийг ашиглаж байна. Мөн цахим номын сангийн системтэй сургуулиудын хувьд ашиглагдаж байгаа системүүдийн хооронд статистик ач холбогдол бүхий ялгаа ажиглагдахгүй байгаа нь тухайн системүүдийн хэрэглэгчийн интерфейс ижил түвшинд байна.
Цахим номын сангүй сургуульд тулгамдаж буй гол асуудал нь санхүүжилт, төсөв, сургуулийн интернэт болон дотоод сүлжээний асуудал, олон улсын стандартад нийцсэн номын сангийн системийг сонгох, нэвтрүүлэх асуудал байна.
Хандалтын Статистик
Ном зүй
Дээд боловсролын салбарын цахим нэгдсэн номын сан. (2020). Төслийн нэгдсэн тайлан.
Итгэл, М., Отгонбаатар, Х., Санжаабадам, С., Туяа, У., Энхжаргал, Х., & Дэнсмаа, Ж. (2024). Монголын боловсролын тогтвортой хөгжүүлэх үзэл санаа. Боловсролын Судалгааны Монголын Сэтгүүл, 29(2). https://doi.org/10.56380/mjer.v29.2.1
Миеэжав, И., Хажидмаа, О., Ухнаа, Т., Лхагвасүрэн, Э., & Давга, П. (2023). Боловсролыг системийн үзлээр хөгжүүлэх шийдлүүд. Боловсролын судалгааны Монголын сэтгүүл, 28(1). https://doi.org/10.56380/mjer.v28.1.2
Монголын боловсролын тунхаглал. (2024). Татаж авсан холбоос https://www.news.mnier.mn/posts/48/24.
Монгол Улсын Засгийн Газар. (2024). Сургуулийн өмнөх болон ерөнхий боловсролын сургалтын хөтөлбөрийн үзэл баримтлал. Засгийн газрын тогтоол. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=17140353213781
Туяа, У., Хүрэлтогоо, М., Бүрэнжаргал, Г., Мөнхмагнай, А. (2022). Боловсролын ирээдүйн чиг хандлага: Баримт бичгийн шинжилгээний зарим үр дүн, Боловсролын судалгааны Монголын сэтгүүл, 27(1), 63-74. DOI: 10.56380/v27.1.6
Хайдав, Т., Туул, Н. (2024).Нийтийн номын сангийн үйлчилгээнд хамрагдаагүй оршин суугчдын судалгаа. Монголын соёл, урлаг судлал, Боть 25, Дугаар 48. https://doi.org/10.69561/mjac.v25i48.3618
Krys, C., Born, D., & Geering, S. (2023). Trend Compendium 2050 Six megatrends that will shape the world. Roland Berger GmbH
Lkhagvasuren, P., Buyandelger, B., Nyamsuren, B. (2021) Situation analysis of ICT incorporation into education and teaching. ISCSET 2021 IBS Foundation, Laubush, Germany, 70-77.
Patel, R., & Anith, B. (2021). Smart library services: Trends, opportunities and challenges for school library professionals during the pandemic. IP Indian Journal of Library Science and Information Technology 2021;6(1), 45-49. DOI: 10.18231/j.ijlsit.2021.010
Vanessa Mae A, D., Zephany A, D., Fritzie, M K., Idol, C, R, N., Jandayan, N, N., Dr. Ray Butch D, M. (2016). Acceptability of e-books for academic use among students and teachers in Mindanao university of science and technology. Thesis for: BS Technology Communication Management. DOI: 10.13140/RG.2.2.23640.49927
Жабко, E.Д. (2017). Электронные библиотеки как обьект научных исследований. Вестник СПбГУКИ №4 (33)