The current digitalization state of general education school libraries in Mongolia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56380/mjer.v30.1.4

Keywords:

Koha, Lib4U, Gerege, Monbiblio, Digital System, Analysis of Variance

Abstract

This research aims to determine whether digital services providing composed in general education schools. The findings indicate that only 10.32% of research participants utilize a digital library system, which is insufficient. Schools that have implemented a digital library system predominantly use open-source solutions. No statistical significance was observed in the user interfaces of digital library systems used in schools, suggesting that their UI designs are at a similar level. The primary challenges faced by schools without a digital library system include financial constraints, budget limitations, inadequate internet service, insufficient local area networking, and the difficulty of selecting a digital library system that meets international standards.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Дээд боловсролын салбарын цахим нэгдсэн номын сан. (2020). Төслийн нэгдсэн тайлан.

Итгэл, М., Отгонбаатар, Х., Санжаабадам, С., Туяа, У., Энхжаргал, Х., & Дэнсмаа, Ж. (2024). Монголын боловсролын тогтвортой хөгжүүлэх үзэл санаа. Боловсролын Судалгааны Монголын Сэтгүүл, 29(2). https://doi.org/10.56380/mjer.v29.2.1

Миеэжав, И., Хажидмаа, О., Ухнаа, Т., Лхагвасүрэн, Э., & Давга, П. (2023). Боловсролыг системийн үзлээр хөгжүүлэх шийдлүүд. Боловсролын судалгааны Монголын сэтгүүл, 28(1). https://doi.org/10.56380/mjer.v28.1.2

Монголын боловсролын тунхаглал. (2024). Татаж авсан холбоос https://www.news.mnier.mn/posts/48/24.

Монгол Улсын Засгийн Газар. (2024). Сургуулийн өмнөх болон ерөнхий боловсролын сургалтын хөтөлбөрийн үзэл баримтлал. Засгийн газрын тогтоол. Татаж авсан холбоос https://legalinfo.mn/mn/detail?lawId=17140353213781

Туяа, У., Хүрэлтогоо, М., Бүрэнжаргал, Г., Мөнхмагнай, А. (2022). Боловсролын ирээдүйн чиг хандлага: Баримт бичгийн шинжилгээний зарим үр дүн, Боловсролын судалгааны Монголын сэтгүүл, 27(1), 63-74. DOI: 10.56380/v27.1.6

Хайдав, Т., Туул, Н. (2024).Нийтийн номын сангийн үйлчилгээнд хамрагдаагүй оршин суугчдын судалгаа. Монголын соёл, урлаг судлал, Боть 25, Дугаар 48. https://doi.org/10.69561/mjac.v25i48.3618

Krys, C., Born, D., & Geering, S. (2023). Trend Compendium 2050 Six megatrends that will shape the world. Roland Berger GmbH

https://www.brlsi.org/wp-content/uploads/2023/07/RB_Trend_Compendium_2050_BRLSI_Politics-and-Governance.pdf

Lkhagvasuren, P., Buyandelger, B., Nyamsuren, B. (2021) Situation analysis of ICT incorporation into education and teaching. ISCSET 2021 IBS Foundation, Laubush, Germany, 70-77.

Patel, R., & Anith, B. (2021). Smart library services: Trends, opportunities and challenges for school library professionals during the pandemic. IP Indian Journal of Library Science and Information Technology 2021;6(1), 45-49. DOI: 10.18231/j.ijlsit.2021.010

Vanessa Mae A, D., Zephany A, D., Fritzie, M K., Idol, C, R, N., Jandayan, N, N., Dr. Ray Butch D, M. (2016). Acceptability of e-books for academic use among students and teachers in Mindanao university of science and technology. Thesis for: BS Technology Communication Management. DOI: 10.13140/RG.2.2.23640.49927

Жабко, E.Д. (2017). Электронные библиотеки как обьект научных исследований. Вестник СПбГУКИ №4 (33)

Published

2025-05-02

How to Cite

The current digitalization state of general education school libraries in Mongolia. (2025). Mongolian Journal of Educational Research, 30(1). https://doi.org/10.56380/mjer.v30.1.4